CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
;
"Andai kau pernah menghirup madu, melihat damai dan merasa senang, ingatlah
suatu masa nanti mungkin semua itu akan sirna."

Friday, October 15, 2010

YANG PASTI KINI


aku teringat waktu itu

kisahnya mula kau dan aku

waktu jahilnya bagi diriku

tanpa sedar kau menegurku

lalu ianya menjadi biasa

perkenalan itu mula berbunga

dari pada orang luar yang sempurna

bermula ikatan yang bernama kawan

aku terus mengharap berkekalan

kelak biar ke penghujung dunia

namun

masa berganti masa

kau membesar dan aku makin dewasa

pemikiran berubah seiring waktu bertambah

zahir dan batin

pemikiran dan kefahaman

semakin lama semakin matang

namun

diri kita makin menjauh

bukan sengaja aku berubah

tapi dirimu entahlah pula

tipu kalau aku membenci

dusta kalau aku terlupa

hakikat rindu makin mendalam

makin nak lupa makin sayang

ah

aku benci

aku benci perasaan begini

kenapa kau yang mesti aku ingati

sedangkan beribu lagi di sana dan sini

sedangkan kita tak pernah berjanji

tapi mengapa aku menunggu

aku tak faham akan rasa ini

kenapa hanya aku

Naluri ini semakin serabut

Untuk apakah aku teringat

Ramai yang boleh menjadi ganti

Atas bawah kanan kiri depan belakang

Masih juga kau aku ingati

Inikah dia kuasa perasaan

Laratkah aku menanti dan menanti

Apakah akan tiba saat pasti

yang pasti

ada doa yang tak putus

mengharap kau yang tiada di depan mata

kelak akan menjadi bahagia

hingga akhirnya

walaupun pinta ini nampaknya melampau

walaupun doa ini nampaknya bodoh

hanya satu yang pasti

aku tak dapat melupakanmu

aku masih cintakan dirimu

sama seperti dlu

xkan pernah ia berubah

walau sebesar zahrah

hanya dikau

dlu kini dan selamanya...

Wednesday, October 6, 2010

kenangan...

kenangan merupakan sesuatu yg tsangat mnis dan tsangat sakit.... adakala kenangan mbuat kite tsenyum ketawa.. adakala pula mbuat kite menangis merana... mm bl kite tringat kenangan manis,kite merasakan dunia nie bagaikan bbunga2... hikhik... dunia nie kite yg punye.. tp.. andai kite tringat kenangan yg myakitkan, tntu aku bkata d diriku "andai aku mmpu mbuang ingatanku inie, ingin ku bina kenangan yg baru".. huhuhu... mcm2 kan.. tp wat ms nie bg driku, kngn mbuat aku jd giler... jap nk ketawa, jap nk ngs.. tp kdg2 tringat kngn manis pun trase nk ngs hikhik.. 2 la aku.. bak kate c dia "menangis je tau"... da atie ku nie tlalu cpt tsentuh.. ape leh wat kan huu...
kenangan 2 gak pat ngajar driku mjadi lbh matang.. mjadi kenangan lalu sbgai pedoman..
namun, ada kenangan yg aku xmau buang.. wlpan agak sakit bl tringat nye, xpe.. aku xksh.. kerna........? rhsia hehe....

Monday, September 27, 2010

tkenang memori skRCB 2k

(dari kiri atas:luqman, kuzai, nora quratul, zaidi, shafiza, maya, ieja anieja, memeng n memon)

bl duk tgk gmbar2 mini reunion ari2, trase rndu ntok kmbali ke alam psekolahan rendah.. xperlu nk pk pape. xde mslh.. yg tau cuma hepy3... huhu.. yela, kite kan bdk2 ms 2, pe yg tau.... main.......... ktawa2........ blari.. lumba bsikal hikhik.. mmm.......
dlu ms skul rndah asyik pk, bl la nk besar nie. xsabar.. da 2, bl da bsar, pk nk kecik lik.. byase la kan... idup nie mang cm2... sme la agknye sstengah org pk bl la nk der gf/bf.. da 2 bl da pat asyik pk lau la aku xde gf/bf msti xpening pale wakaka......


ingin aku jd cam dlu.. ketawa2.. hepy.....
penah sorg kwn aku ckp kt aku, "ieja, ko xpenah mrh ke?"...
aku cuma syum je.. aku xnk la mrh2.... t cepat tua hihi... tp aku lau mrh, aku nk kwl.. xnk tnjuk.. xnk ngamuk2.. bia la dier ngalir ngan air mate.. kan..?
kwn aku der ckp kt aku gak....



" aku tau cmne lau ko mrh. msti ko myendiri n diam je.. xnk ckp kt org yg ko mrh 2.."
huhu.. yeap... aku cm2... xnk la tegang... t da tenang, aku ok la lik kan... huhu...
sume 2 lam kenangn skolah2 dlu...
misssssssssss sgt2.................
andai dpt ku undurkan ms..
cehhh nk nyanyi lakkkkkkkk.... ngeh ngehhhh

Saturday, September 18, 2010

yank- wali band

yank.... aku ingin kau tau ape pun yg ku wat hnya ntuk drimu.. n aku tau dikau sudah mmilih dier.. pergi la yank..............

lawak la video nie~~ TP BEZZZZ

video

raya KE6 BERSAMAMU~~


raya thn nie mrupakan raya yg ke5 aku dan dier.. wlau byk rintangn kami msh dpt beraya bsama wlpn skejap... 2 da cukup mbuat aku rs bhgia d samping dier... thn nie tlalu byk rintgn shingga aku merasa kan cinta yg kami bina mkin goyah dek plbagai cobaan.. aku hanya dpt bdoa, andai dier mmg jodohku, aku minta atie kami kan di dekatkan wlpn kini kami tpkse bjauhan.. apa yg penting aku xmau aku dan dier bmasam muke n bgaduh... andai ingin bjauhn, pergi la... tp tlg syg ku, jgn kau smpan api kbencian dlm drimu...

raya tahun nie, tema itam.. huhu... puas ku cari d serata n pelusok dunia.......... akhirnye dpt ku temu.. dan dpt la aku beraya dgn dier.. aku ske warna itam thn nie coz aku tau HITAM ITU MENAWAN, BERMUTU DAN KEUNGGULAN.... hehe... pape pun, aku mharapkan ada RAYA KE6 bsama mu lg thn dpn......

jika kita ada jdoh, pasti kite kan bersama lg wlpn byk rintgn n tpkse bjauhn.. kan ku pgg kata2 mu smp bl2.................
luv u~~ anieja 88~~

Sunday, August 15, 2010

sambut bezday ayh n hari ibu,,,,,,,,, ~~~~





















Saturday, August 14, 2010

kasihlah ibu melebihi kekasihmu...


Biar muka diconteng arang, kasih ibu tidak terhakis




Walaupun sudah diconteng arang ke muka, anak tetap disayangi. Merekalah racun merekalah penawar. Demi sayang... apa sahaja sanggup dilakukan termasuk memaafkan kesilapan yang mereka lakukan walaupun kesannya pedih menghiris. Asalkan... mereka yang bernama anak tetap bersama di sisi dan tidak mengambil tindakan menjauhkan diri. Segala perasaan sakit hati dan malu dicampakkan jauh demi sebuah makna yang bernama kasih sayang.

Kadangkala apa yang terjadi adalah di luar kawalan kita sebagai ibu. Kita sudah sedaya upaya memberikan mereka yang terbaik. Kita sudah sedaya upaya melindungi mereka dari anasir yang tidak baik. Namun jika namanya ketentuan, kita tidak dapat lari daripada diuji. Apalagi dalam menunaikan tanggungjawab kita terhadap amanah yang telah Allah berikan. Redha dan bersabar... itulah langkah yang sebaiknya. Hikmahnya... tidak kita ketahui dan takkan datang suatu ujian itu tanpa kebaikan di sebaliknya.

Sebagai ibu juga... janganlah sesekali menyalahkan diri sendiri. Kesilapan yang anak lakukan mungkin menjadi pengajaran buat anak dan mematangkan mereka. Berdoalah kerana doa ibu yang paling makbul. Semoga anak-anak sebegini kembali ke pangkal jalan dan terbentuk menjadi anak soleh/ solehah.

Thursday, March 4, 2010

cinta dan air mata

npe cinta d kaitkan ngan air mata? cma org yg pnh mngalami sje yg tau pe kaitannya ngan air mata. kan?
cnta lau xde air mata mang bkn cnta nme nye..huuuuuu
air mata sgt myakitkan..tp leh jd sgt bhgia bl si dia dtg mmujuk...tp cmner lau si dia xdtg mmujuk tp dier dtg mrh2 lg? haaaaaaaaaa...lu pk la sndri..hihi
kdg2 bl kite pk kan cnta, huhhh indah je.....sbb de org jg..de org amik phatian...de tmpat ngadu..de tmpt bcerita n kgsi suka duka.....
tp adakalanya jd tmpat yg mmeritkan...haaaaaaaaaaa part ni pun pk la sndri sbb len org len pgalaman n len gak pwtakan si dia....mmm nasib la labu pat kekasih ati cam ner pun gaya..
so bl nk bcinta 2, cb la bkawan lame2 sket..knl ati budi..jgn wat cnta cam lagu stacy-pakai buang...
cb la setia pd yg 1....amat myakitkan bl kita tau kekasih ati yg sgt kita syg de org len...ms nie kita kan t`pk, xckup ke aku sorg jg dier? xckup ke ksh syg yg aku curahkan? ape yg kurg pd aku??
huhhh nie solan byase
byase2 pun amat2 myakitkan.....huhhhhhhh